Loppis och spontanvernissage!


Åkte på förmiddagen till en stor loppis, och hittade många fina saker. Men köpte inte med mig allt, för jag försöker hålla i mina sista slantar ;)
Så det blev en bok för 5 kronor och två halsband som jag ska göra om.

 

Rosemary's baby en bok av Ira Levin. Som sedan blev film 1968. Roman Polanski har regisserat filmen. Den handlar om Rosemary och Guy som flyttar in i en lägenhet i ett hus med dåligt rykte. De blir vänner med ett äldre par som är deras grannar. Efter ett tag börjar det hända underliga saker, en kvinna som Rosemary träffar i tvättstugan dör mystiskt, Rosemary har otäcka drömmar om en hårig varelse med onda brinnande ögon som våldtar henne och hör underliga ljud, Guy blir avståndstagande.
När Rosemary blir gravid börjar hon misstänka att grannarna har planer för hennes barn.

Första gången jag såg filmen gick jag på gymnasiet, media...där vår lärainna ville att vi skulle ha sett vissa filmer. Lärarinnan lovade oss även att vi skulle få titta på Citizen Kane sista året, eftersom vi var för små i ettan. Men den fick vi aldrig se, så den får man väll försöka se någon gång med.

När vi kom hem så fann jag denna skyltdockan stå utanför mig, och vifta. Så jag var tvungen och gå fram och kolla vad det hela handlade om. Då hade konstnären Maria Larkman vernissage på ovanvåningen. Så jag trallade in där och tittade på hennes dyra smycken hon hade tillverkat och hennes tavlor. Smyckerna var inte i min smak, men tavlorna där emot var fina :)

 

Jag ska även jag i framtiden lägga ut min egna konst här på bloggen, så kan ni få se vad det är jag pysslar med :) Men de måste bli helt klara först.
Vilket ibland tar tid, när inspirationen och tålamodet försvinner.
Nu regnar det utanför, rätt så mysigt ändå. Får ta och hitta på nåt en stund, sen vill jag nog ut på klubb i kväll. Vi får se.

Simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0