Lady Gaga - Born This Way



Nu i veckan släpps Lady Gagas andra album "Born This Way". Och nyligen fick jag reda på vad alla låtar heter, som kommer att vara med:

MARRY THE NIGHT
BORN THIS WAY
GOVERNMENT HOOKER
JUDAS
AMERICANO
HAIR
SCHEIBE
BLOODY MARY
BAD KIDS
HIGHWAY UNICORN (ROAD TO LOVE)
HEAVY METAL LOVER
ELECTRIC CHAPEL
YOU AND I
THE EDGE OF GLORY

Det har varit en lång väntan för mig och alla andra fans. Och jag tror och hoppas på att det ska finnas många guldkorn på albumet, som kan svänga hela sommaren.
Första gången som jag såg hennes video "Just dance" på tv, tyckte jag inte att det var nåt speciellt alls. Låten tyckte jag lät som all annan blondin-pop-techno aktigt som finns där ute. Oftast krävs det några lyssningar på en artist, innan man vet om man gillar det eller ej.
Sedan tog det nog ett litet tag innan man fick se mer av den här tjejen, det var nog inte förrän "Pokerface" kom som jag riktigt fastnade för henne och hennes stil.

Eftersom jag har haft Madonna som stor barndoms/vuxen idol i väldigt många år och aldrig hittat nån som skulle kunna likna sig med henne och göra det hon gjorde på nytt, så känns det som att Lady Gaga fixar att ta över hennes roll. Ta vid där Madonna har slutat.
Okey, jag vet att Madonna inte har slutat än. Men mycket av det hon har gjort på senaste har inte varit speciellt bra. Den enda låt som jag tycker hon har lyckats med på senaste är "Celebration", den tar mig lite tillbaks till soundet och hennes röst på 80-talet.



Lady Gaga är ödmjuk och hon känns så himla snäll och go i sina intervjuer och lever för sina fans. Hon verkar vara så himla underbar. Och jag älskar hennes kreativa sida. Tycker oftast att hon känns som en kvinnlig verision av Marilyn Manson, och när de två möttes upp och spelade in hennes "Lovegame" på nytt blev jag riktigt glad. Love it! :D

När jag fyllde år förra året, det var då när jag var som mest sjuk fick jag biljetter till hennes "Monster Ball Tour" i Malmö. En av de bästa presenter helt klart. Någon man aldrig kommer att glömma. Samtidigt var det otroligt jobbigt för mig, för jag visste inte om jag skulle lyckas att gå på koncert över huvudtaget.
Men med stöd hjälp och en hel del mediciner kom jag dit :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0