Laura Branigan



Laura Branigan
, född 3 juli 1957 i Brewster, New York, död 26 augusti 2004 i East Quogue, Long Island, New York, var en amerikansk sångerska och skådespelare. (saxat från wiki).

Laura kanske mest känd för mig genom hennes låt "self control" och "gloria", vet att jag gillade "gloria"-låten redan som liten. Var nåt speciellt med den. Kanske för att även Carola gjorde en cover på den??
Ja. tyvärr hade jag Carola också som idol när jag var pytteliten. Men som sagt, fanns inte så mycket annat att välja på helt enkelt.

Har inte så stor koll på Laura Branigan, men vet att hon dog 2004 av hjärnaneurysm som fanns i hennes släkt. Eller hennes släkts gener kanske man säger?

Hittade gamla album med henne på spotify, och ska lyssna och se om man hittar nåt mer bra att ta in :)
Fick ju nyss funnit en cover på "self control" på youtube av en tjej som kallar sig Soraya, tyckte faktiskt att covern var helt okey och riktigt bra för att vara en cover.

 


I, I live among the creatures of the night
I haven't got the will to try and fight
Against a new tomorrow, so I guess I'll just believe it
That tomorrow never comes

Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Kul att du också gillar 80-talet! Ser att du nyligen börjat blogga, ska bli intressant att se vad du skriver om! :) Finns du inte med på bloglovin?

2011-03-25 @ 19:23:02
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0