Goth: Love of Death





 


Igår såg jag filmen "Goth: Love of Death", ett drama från 2008. Jag brukar sällan kolla på japanska filmer, har väll lite svårt för japan-hypen helt enkelt. Men filmen var annorlunda och fint filmad, dock en aning för seg för min smak. Känns som att tiden står still på vissa ställen i filmen.
Men den får ett plus för scenen i början, med flickan som sitter i trappan. Tänkte mest se den eftersom jag tyckte att handlingen var helt i min smak ;)

Saxat från filmtipset.se:

"Morino är en tystlåten och skygg tjej, fascinerad av svart magi och övernaturliga fenomen. Hennes klasskamrat Kamiyama är mer motsatsen till henne, på utsidan. Han verkar glad och positiv enligt hans klasskamrater men Morino vet att han innerst inne delar samma intresse som henne. På så sätt dras de till varandra och tillsammans börjar de utforska den svarta magins värld som snart leder de till en rad seriemord som ägt rum på sistone."
 


Kommentarer
Postat av: Lynnette "Cicky" Johansson

Den filmen värkar cool.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0