All Gone Dead & Fear Cult

Fear Cult


Idag befinner jag mig på en annan ort! Nämligen hemma hos mina föräldrar. Så jag har ingen tillgång till mina bilder och photoshop :( Så jag får vänta med att dela med mig av det jag vill visa, och kort från festen.

Så jag gör ett inlägg om två band som jag lyssnade mycket på runt 03/04 tror jag att det var. All Gone Dead ett band som kör en blandning av Deathrock/Gothic/Synthpunk....WTF...vad är synthpunk? Oh well....tre medlemmar är det i alla fall ifrån London. Stitch, Barb och Steve Pollytrama. Har väll vart fler medlemmar från början, och en del har hoppat av och nya har tillkommit. Hur som helst, så som det brukar vara i diverse band. Nu vet jag inte riktigt om bandet fortfarande existerar eller ej?
Men lite låtar lär ju finnas att lyssna på nånstans ute i cyberrymden om nån känner för det :D

Det andra bandet Fear Cult, ligger mig varmare om hjärtat. Blev ett tag dödsförälskad i TJ Von Shock i bandet.
Minns dock inte vad han hade för roll....eller vad han spelade? Mitt minne är ju som en guldfisks.
Deras låtar går att finna på spotify.
Vet att de gjorde en cover på Men without hats hit "Saftey dance" och Blurs låt "Boys & Girls". Men mina favoriter med dom är absolut "If you're watching" och "Sex beat". Åh måste spela den snart igen :) Tror inte de existerar längre heller om jag har fattat det hela rätt.

Avslutar med en bild på Van Shock, som senare startade ett annat projekt som vart lite poppigare, som jag med gillade. Van Shock har modellat för lip service bland annat och även dykt upp i Christina Aguileras musikvideo "Beautiful".

Saxat från deras hemsida:

FEAR CULT is the dark music project envisioned and brought to life in the early 90's by long time Goth scene emissary and gifted songwriter Matt Riser. Originally a solo project, FEAR CULT expanded out of the bedroom studio and onto the stage, performing several elaborately conceived, and well received shows in the L.A. club circuit. Soon enough, the band found their way onto several high profile compilation albums such as “Unquiet Grave 2000” and “Songs Of Terror - A Tribute To Edgar Allen Poe” among others for which they received rave reviews. FEAR CULT's music pulsates with heavy electronic programming, throbbing bass lines and cutting-edge guitar effects. Lyrically, Riser explores the darkness of life, the viciousness of love and the glamour of death with the poetic flare of a modern day Poe. FEAR CULT delivers an emotional sound that is truly imaginative and original, never conforming to or imitating others.

Eftersom det blev en liten text så lägger jag in adressen till deras hemsida med: http://newgrave.hypermart.net/fearcultsite2004/index8.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0