Bad make-up!

Ibland när man sitter på en spårvagn/buss på väg någonstans och ser folk som går av och på...så tänker iaf jag att det hade varit så bra om jag fick ge människor en helt ny look! En riktig make-over! Visst hade det varit fantastiskt! Jag slår vad om att jag hade kunnat ge några av de äldre tanterna en så ny stil, att de hade blivit 10 år yngre.
Att färga ett grått hår, gör ju verkligen en person yngre. Lika så med olika sorters make-up. Eller kläder, man behöver inte ta på sig tant-kläder alldeles för tidigt i livet, finns mycket snygga kläder där ute. Gäller bara att ha bra smak, hitta rätt...och tuffa till sig. Våga! :D
Hur som helst letade jag efter lite bilder på nätet när et gäller dålig goth-make up....eller make up över huvud taget. And I found these bastards!




Too much of everything!
När man blir svettig, och den vita fountationen börjar smetas ut och man ser ens riktiga hudfärg -Bad bad bad!
Och för mycket vitt puder över som också börjar klumpa ihop sig - Bad bad bad!

Så vad gör man? Vill man bli blekare i ansiktet, så kan man blanda upp sin vanliga foundation med den vita foundationen och måla på. Blir tio gånger bättre nyans. Och ja du kan fortfarande se vit ut som ett spöke :D

Resten är ju rätt hemskt med på denna bilden. För mycket, som inte sitter där det ska sitta. Kladdigt smink -Bad bad bad!
Nu hoppar vi till nästa:



Alldels för mycket svart kajal under ögonen är ingen hit enligt mig. Väx upp, och lär dig hantera en flytande svart eyeliner istället, och använd den endast på ögonlocken. This is not hot!



Söt tjej, fina kläder. Allt är bra. Men när det gäller den här typen av ögonbryn, så har jag aldrig hajat riktigt varför. Antagligen för att man ska kunna måla på mer och större ögonskugga där man vill ha den, och då kan ju ögonbrynet begränsa en aning platsen för det. När det gäller ögonbryn finns det ju så mycket bättre och snyggare tips på att göra ett par bra, som matchar det övriga. (Kommer i mitt snygga make-up inlägg).



Vissa killar är grymma på att lägga bra make-up, vissa är inte lika bra..så snälla brudar ni som kan! Hjälp dem lära sig! :D Så slipper det se ut så här. Bra kill-goth-make-up kommer det mer om i ett annat inlägg.



En annan jobbig grej! Svart läppstift. Det är inte många som fixar att se bra ut i det tyvärr. Oftast gör svart läppstift så att dina tänder ser gulare ut än vad de kanske är med, samma sak med blått läppstift. Tåls att tänka på. Har en polare som brukar måla sig i svart läppstift ofta, efter varje fest och hångel så dök han upp med svart kladd i hela ansiktet, inte heller så snyggt speciellt inte om man är för full för att veta om det ;P

Well that's all for now folks!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0