80-tals film







Sjukt sugen på att se lite gammal hederlig 80-tals film! Ska ta och försöka komma till ro och se fortsättningen på denna underbara filmen "Dream A Little Dream". För det finns nämligen en tvåa. Fick jag reda på för inte alls så länge sedan. Whoohoo! Dream A Little Dream är en av många filmer med Corey Feldman och Corey Haim, som jag älskar rent ut sagt. De är en sån nostalgitripp för mig! Den går direkt tillbaks till min barndom.
En dröm för mig hade vart att ha varje film de har spelat mot varandra i tillsammans på en hylla, som man kunde se när som helst för att lyfta upp humöret :D
Who knows, kanske en dag har jag en sån hylla. Dock är vissa filmer svåra att få tag i. I alla fall om man bor i Sverige.

Här kommer en liten resume av filmen på engelska:

"Bobby Keller has a best friend and a girlfriend. But, he's not happy. His parents don't notice him, he's failing in school, and he has a crush. He feels his life is pointless. Then, one night, everything changes when Bobby collides with his dream girl Lainie in his elderly neighbors' yard. Now, Coleman is trapped in Bobby's body, and his wife Geena is trapped in Lainie's body. In Coleman's dreams, Bobby advises him on how to act and that he isn't willing to go back, unless Coleman can fix his screwed-up life."

Ska snacka mycket mer om de här killarna och deras filmer såsmåningom :) Tyvärr dog Corey Haim för inte alls länge sedan :( Vila i frid, du underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0