Fjäderörhängen!

Har väll varit på tapeten igen ett bra tag. Läckert helt klart! Verkar som det är många butiker som säljer dem iaf. Jag har haft fjäder-örhängen långt innan trenden, har fått för mig att 80-tals stjärnan Adam Ant brukade ha ett i örat med. Lite indian, lite fågel, lite frihetskänsla....eller ibland lite som nån mörk alternativ accessoar förknippad med kranium, döskallar etc. För att bättre förklara så tänker jag på häxan Charal i "Ewoks the battle of Endor", en film som jag älskade som barn. Och Charal var underbart snygg i sin fjäderdräkt. Lite gothiskt med svarta fjädrar, eller hur? ;)


Charal


Adam Ant

Var inne på Etsy.com och där fanns väldigt många vackra. Måste fylla på mitt fjäder-örhängelager! ;P
Här kommer lite bilder.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0